دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1397 - 14:36
حجت‌الاسلام طالقانی:

اربعین رسانه مهدویت است/ ارتباط امام حسین(ع) با جریان مهدویت 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، اربعین را رسانه مهدویت دانست.
کد خبر : 321727
635809512903331008_lg.jpg

حجت‌‌الاسلام حمیدرضا طالقانی  ورکشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در همدان با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار کرد: خدا به ما عنایت کند تا در چنین ایامی در پیشگاه امام حسین علیه‌السلام حضور داشته باشیم و ادای احترام کنیم.


وی افزود: بنا بر احادیث و روایات فراوانی به زیارت امام حسین علیه‌السلام و زیارت اربعین سفارش شده است در روایت معروف از امام حسن عسکری علیه‌السلام نشانه‌های مؤمن را پنج چیز بر‌می‌شمارد که یکی از آنها زیارت اربعین است.


 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: در کتاب وسائل الشیعه جلد ۱۰ چهل حدیث و روایت در مورد زیارت امام‌حسین به طور مستند آورده شده است.


وی بیان کرد: در روایتی آمده اگر کسی توفیق پیدا کند که امام حسین (ع) را زیارت کند در قیامت می‌تواند ۵۰ نفر را شفاعت کند و یعنی جایگاه ویژه زائر امام حسین در نزد خداوند است و در روایتی دیگر داریم که  کسی که از سفر اربعین برمی‌گردد همه گناهان  او بخشیده شده است.


 طالقانی ورکشی اظهار کرد: امام (ع) می فرمایند زیارت امام حسین موجب خشنودی پیامبر اکرم (ص) حضرت زهرا (س) امام علی (ع) و ائمه معصومین و شهدا خواهد شد  و این خشنودی موجب دعاي این معصومین در حق زائر است و ما مطمئنیم که دعای معصوم مستجاب می‌شود.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: در کتاب «ثواب الاعمال و عقاب الاعمال» جلد یک، صفحه ۹۱ امام‌صادق‌علیه‌السلام در روایتی می‌فرماید کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمی‌دارد، یک حسنه برایش نوشته و یک گناه را از او محو مى‏‌فرماید و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا مى‌‌برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.


وی  تصریح کرد: امام رضا (ع) می‌فرماید: هرکس امام حسین را زیارت کند در عرش کبریایی  خدا را زیارت کرده است، از همه این روایت‌ها برمی‌آید که زیارت سالار و سرور شهیدان دارای ارج و قرب مثال‌زدنی است.


 طالقانی با اشاره به ارتباط امام حسین با جریان مهدویت گفت: در سال‌های دور یک سؤال جدی در ذهنم وجود داشت که به چه وسیله‌ای می‌توان به چند میلیارد انسان ساکن کره زمین که خیلی هم اسلام را نمی‌شناسند، امام زمان را شناساند.


 وی تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای کل کره خاکی و بلکه برای هستی بوده و جریان پیاده‌روی اربعین پاسخ مناسبی است برای این سؤال، چراکه امروز امام حسین (ع) تبدیل به یک جریان فرا مذهبی و فرا ملی شده است.


 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: با نگاه به حاضران در این همایش میلیونی می‌بینیم که به غیر از مسلمانان و شیعیان از ادیان دیگر مثل مسیحی، ارمنی و زرتشتی در این همایش حضور پررنگ دارند.


 وی تصریح کرد: کشش و جاذبه  حسینی کاری در عالم کرده است که  اسلام‌شناس مسلمان فرانسوی خانم (ماری پیر والکمن) معروف به (مریم ابوالذهب) در افغانستان و پاکستان به کمک شیعیان می‌آیند و در سال گذشته زمانی که از دنیا می‌رود،  وصیت می‌کند  وی را در مسیر پیاده‌روی اربعین دفن کنند.


 طالقانی گفت: در کشور دانمارک و در شهر کپنهاگ عده غیر‌مسلمان با یک هواپیمای کوچک پرچم یا حسین بر فراز شهر به اهتزاز در می‌آورند و رسانه‌های دانمارکی به نمایش آن می‌پردازند و یا مهاتما گاندی به‌عنوان یک فرد آزادی‌خواه مبلّغ امام حسین علیه‌السلام می‌شود.


 وی با تأکید بر اینکه جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی هر یک به‌عنوان یک رسانه اهل بیت کارکرد دارند گفت که معتقدم اربعین رسانه مهدویت است.


 طالقانی اظهار کرد:  نور هیچگاه خاموش شدنی نیست  و هرگاه تلاشی صورت بپذیرد که بر خورشید خاک بپاشند تلاش بیهوده و عبث است  و امروز اربعین وسیله‌ای شده که مردم امام حسین علیه‌السلام را به‌خوبی  بشناسند.


 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان بیان کرد: حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در زمان ظهور با تکیه بر دیوار کعبه و با پنج جمله خود را معرفی خواهد کرد بر‌اساس اسناد و روایات دو جمله از این پنج جمله به معرفی امام عصر به واسطه جدش امام حسین علیه‌السلام است.


  طالقانی گفت: امام حسین علیه‌السلام به‌عنوان نماد آزادی‌خواهی، یاور مظلومان در عالم شناخته شده است و حضرت مهدی عجل‌الله خود را فرزند همین امام معرفی خواهد کرد.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته